ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学位論文
  2. 博士論文(医学)
  3. 本文

Class average score for teacher support and relief of depression in adolescents: A population study in Japan

http://hdl.handle.net/10271/3149
http://hdl.handle.net/10271/3149
226fab3f-f0bc-494d-93bb-0b6dd185ca39
名前 / ファイル ライセンス アクション
DT_713ronbun.pdf 論文本文 (408.1 kB)
Item type 学位論文 / Thesis or Dissertation(1)
公開日 2017-04-13
タイトル
タイトル Class average score for teacher support and relief of depression in adolescents: A population study in Japan
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 Child & Adolescent Health
キーワード
主題 Mental Health
キーワード
主題 School Health Services
キーワード
主題 School Psychology
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_db06
資源タイプ doctoral thesis
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
その他のタイトル
その他のタイトル クラス平均でみた教員からのサポートと思春期の抑うつ緩和:日本における地域集団研究
著者 Mizuta, Akiko

× Mizuta, Akiko

en Mizuta, Akiko

Search repository
書誌情報 en : Journal of School Health

巻 86, 号 3, p. 173-180, 発行日 2016-02-02
出版者
出版者 John Wiley and Sons
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 BACKGROUND: Factors contributing to the relief of depression among adolescents have not been sufficiently revealed. The aim of this study was to assess the effect of teacher support on depression in adolescent students.
METHODS: We conducted a self-rating questionnaire survey among 2,780 junior high school students and 93 homeroom teachers in Japan. We employed binary logistic regression models, with teacher support averaged for each class as an explanatory variable and depression as an objective variable. To examine the interaction terms of class average score for teacher support by economic status, by student sex, and by grade satisfaction were estimated.
RESULTS: Higher class average scores for teacher support were independently associated with lower levels of depression among adolescents (OR, 0.739; 95% CI, 0.575-0.948). Furthermore, the interaction of class average scores for teacher support with grade satisfaction was significant (p=.025). The interaction of class average score for teacher support with economic status and with student sex was not significant.
CONCLUSIONS: Our findings suggest that higher class average scores for teacher support were significantly associated with lower depression. These results can help homeroom teachers enhance interventions and promote the health of their homeroom students.
言語 en
学位名
学位名 博士(医学)
学位の区分
内容記述 doctoral
学位の分野
内容記述 医学系研究科
学位授与機関
学位授与機関識別子Scheme kakenhi
学位授与機関識別子 13802
学位授与機関名 浜松医科大学
学位授与年月日
学位授与年月日 2015-12-11
学位授与番号
学位授与番号 甲第713号
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0022-4391
EISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1746-1561
PubMed番号
識別子タイプ PMID
関連識別子 26830503
出版社DOI
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1111/josh.12365
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:52:29.442415
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3