WEKO3
アイテム
The Evolution of Problem-based Learning in Medical Universities
http://hdl.handle.net/10271/2636
http://hdl.handle.net/10271/2636131f74e4-6901-4d7c-847e-8fb8d86f4596
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-08-27 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | The Evolution of Problem-based Learning in Medical Universities | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | problem-based learning | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | PBL | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | medical education | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | medical curriculum | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 医科大学におけるPBLの発展 | |||||||
著者 |
O’Dowd, Gregory V. G.
× O’Dowd, Gregory V. G.
|
|||||||
書誌情報 |
浜松医科大学紀要. 一般教育 巻 27, p. 23-33, 発行日 2013-03-14 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 浜松医科大学 | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This paper examines how PBL has developed over the past forty-four years since its introduction into the curriculum of McMaster University’s School of Medicine, Canada, and how it has subsequently evolved as it has been incorporated into the curriculum of various medical universities worldwide. | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 09140174 | |||||||
NII書誌ID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10032827 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |